Deze website maakt gebruik van cookies

Deze website gebruikt cookies. Door gebruik te maken van deze website, geef je aan akkoord te zijn met het gebruik van cookies.

Sluiten
Honeyspot in het nieuws

Honeyspot Location Matching sluit partnership met GIS Specialisten

29 november 2019

Vandaag kondigen Honeyspot Location Matching en GIS Specialisten een partnership aan. Honeyspot Location Matching geeft aan horeca en retail inzicht in de aanwezigheid van relevante doelgroepen. GIS Specialisten is expert in het visualiseren van ruimtelijke data. Beide bedrijven hebben het afgelopen jaar al intensief met elkaar samen gewerkt waarbij GIS Specialisten een deel van de productie van de Honeyspot dienstverlening verzorgde.
 
Honeyspot CEO Paul Willems: "De mensen en expertise van GIS Specialisten spelen een heel belangrijke rol in de totstandkoming van onze producten en diensten. Met onze groeidoelstelling voor 2020 is het essentieel om een zeer ervaren en betrouwbare partner te hebben. Daarom ben ik erg blij dat wij met de mensen achter GIS Specialisten ons bedrijf kunnen uitbouwen."
 
General Manager van GIS Specialisten Marlex de Jong: "Honeyspot geeft ons de mogelijkheid onze productscala uit te breiden. Onze samenwerking zorgt ervoor dat wij een nieuwe markt bereiken en wij een nog bredere kennis opbouwen binnen het GIS domein."

Meer lezen

Paul Willems bij New Business Radio in het programma Let's Talk Business

29 november 2019

Paul Willems, founder van Honeyspot schoof aan bij Fabienne de Vries in Let's Talk Business. Ze geloven in het feit dat het vanzelfsprekend moet zijn om data-analyse in te zetten bij de selectie van vestigingslocaties. 

In het radioprogramma Let’s Talk Business gaat het uiteraard over de business, maar vooral ook over de persoonlijke visie en de ambities van de hoofdgast. Er wordt teruggeblikt, vooruitgekeken en er worden persoonlijke ervaringen gedeeld. Wat ging er goed, wat zijn leerpunten en hoe ziet de business er over 5 jaar uit.

Luister het hele interview hier

Meer lezen

Honeyspot helpt horeca- en retail bij vinden van de juiste locaties

21 augustus 2019

Honeyspot Location Matching berekent op basis van doelgroepgegevens de beste plekken voor horeca- en retailondernemers voor hun nieuwe vestigingen. Aan deze Sweetspot analyses zijn een aantal nieuwe mogelijkheden toegevoegd. Bovendien zijn ze straks binnen 72 uur beschikbaar.

Ondernemers die dichtbij hun doelgroep willen zitten, breiden hun formules vaak uit naar plaatsen die ze kennen. Daar weten ze waar ze moeten zitten en kunnen ze bij een bepaalde locatie snel een ‘goed gevoel’ over de business kansen ontwikkelen. Ondernemers die uitbreiden naar steden die ze minder goed kennen en geen groot netwerk hebben, kunnen terecht bij Honeyspot voor objectieve informatie over waar hun doelgroepen wonen, werken en verblijven. Met deze informatie kan een ondernemer een makelaar een heldere opdracht geven of een aanbod voor een locatie snel evalueren.

Honeyspot zoekt naar de beste locatie ten opzichte van verschillende doelgroepen. Daarvoor combineert Honeyspot, op basis van de vraag van de ondernemer, verschillende databronnen tot een specifiek zoekprofiel. Honeyspot geeft resultaten in de vorm van kaarten en tabellen.

De dienstverlening is uitgebreid waardoor Honeyspot complexere analyses met meer variabelen kan uitvoeren.

Meer vestigingen en concurrentie

Wil een ondernemer op termijn meer vestigingen openen in dezelfde plaats? Honeyspot rekent verschillende scenario’s door waarbij er gevarieerd kan worden in aantal vestigingen, grootte van het verzorgingsgebied en eventuele concurrentie. Daardoor kunnen de analyses vragen beantwoorden zoals:

  • Hoeveel vestigingen moeten er in een plaats komen om zo veel mogelijk markt te bedienen?
  • Waar zit concurrentie en hoe is die van invloed op mijn vestigingslocatie?
  • Met hoeveel locaties sluit de onderneming het beste aan op zijn doelgroepen?
  • Met hoeveel bezorgkeukens op welke locaties kan effectief met de kortste aanrijtijden de meeste doelgroepen worden bereikt?

Bartjan Hendriksen, eigenaar van koffie- en tostiketen Toastable wil een vijfde vestiging openen in Leiden en deed mee aan de pilot Sweetspot: “Honeyspot biedt je informatie om als horeca-ondernemer snel wegwijs te worden in een nieuwe stad.”

Honeyspot kan Sweetspot analyses snel leveren. Daarbij maakt het niet uit of er één of tien scenario’s doorgerekend worden.

Honeyspot CEO Paul Willems: “In de huidige markt moeten er voor commercieel vastgoed op aantrekkelijke plaatsen heel snel beslissingen genomen kunnen worden. De meeste locaties worden al verkocht of verhuurd voordat ze op internet verschijnen. Daarom hebben we een aantal zaken gestandaardiseerd waardoor we nu veel sneller kunnen werken. Binnenkort garanderen we een doorlooptijd van maximaal 72 uur. Op termijn willen we het proces helemaal digitaliseren, zodat je op onze site alleen nog de benodigde gegevens hoeft in te vullen en je de rapportage direct in je mailbox krijgt.”

De volgende media hebben (delen van) het persbericht overgenomen:

Meer lezen

Strategische samenwerking First Mate en Honeyspot

22 januari 2019

First Mate Consultancy & Concepts en Honeyspot Location Matching kondigen een strategische samenwerking aan waarbinnen zij gezamenlijk de markt van horeca-, retail-, en vastgoedbranche gaan bedienen met GIS-data gedreven conceptontwikkeling en consultancy.

First Mate Consultancy is een jong bedrijf, gespecialiseerd in consultancy en conceptontwikkeling voor de horeca, leisure en retailbranche. First Mate adviseert individuele ondernemers onder andere met haalbaarheidsstudies en ondernemingsplannen, maar ook vastgoedpartijen over herontwikkeling van panden en gebieden tot succesvolle ontmoetingsplekken waarin diverse retail-, horeca- en woonfuncties samenkomen. Honeyspot Location Matching maakt doelgroep analyses op basis van GIS-data voor horeca- en retailondernemers.

Deze analyses geven inzicht in de doelgroepen rondom een bepaalde locatie. Hiermee kunnen horeca- en Retail ondernemers gemakkelijk zien of een nieuwe locatie wat betreft publiek past bij hun concept, óf het concept van hun huidige vestiging beter later aansluiten bij net publiek in de omgeving. Daarmee kunnen zij de exploitatie van hun onderneming verder optimaliseren.

De samenwerking tussen First Mate en Honeyspot betekent dat conceptontwikkeling nu nog sterker onderbouwd wordt met data-analyses over de aanwezigheid en kenmerken van de beoogde doelgroep om het concept tot een succes te maken. Dat vergroot de kans op het aantrekken van investeerders en het verkrijgen van financiering.

Michiel van Noort, oprichter First Mate: "Met de doelgroepanalyses van Honeyspot zijn wij bij First Mate met nog grotere nauwkeurigheid in staat om de juiste analyses te maken om zodoende onderscheidende, rendabele concepten te kunnen ontwikkelen die passen bij de vraag uit de markt”. 

Paul Willems, CEO bij Honeyspot: “De samenwerking met First Mate verschaft ons toegang tot díe projecten waar onze analyses waarde kunnen toevoegen: projecten waarin er ruimte is om aanpassingen te maken op basis van analyses van de omgeving. Een samenwerkingsverband zoals met First Mate, waarin wij onze data-analyses kunnen inzetten ten behoeve van creatieve processen in concept ontwikkeling, past perfect binnen de strategische ontwikkelingsrichting die Honeyspot gekozen heeft.”

De eerste vruchten van de samenwerking zijn al geplukt in een workshop die beide bedrijven gehouden hebben ten behoeve van een grootschalige vastgoedontwikkeling in de regio Amsterdam (foto).

De volgende media hebben (delen van) het persbericht overgenomen:

Meer lezen
Nieuwsoverzicht