Honeyspot in het nieuws!

Persberichten, product updates en andere bijzaken die we met de wereld willen delen

Honeyspot start gerichte campagne op Linkedin

15 mei 2020

Honeyspot investeert in marketing communicatie door op Linkedin gericht te adverteren op management rollen in horeca, retail en vastgoed. In de advertentie wordt een whitepaper gepromoot dat na het invullen van je gegevens kan worden gedownload vanaf deze site.

Download de whitepaper

De relatie tussen herkenbaarheid van de zaak en het publiek

29 april 2020

HorecaMagazine publiceert deze maand een tweede artikel van Paul Willems over de rol van de gasten bij de herkenbaarheid van een formule. Lees het artikel op HorecaMagazine.nl of download het als PDF.

Download het artikel

HorecaMagazine interviewt Paul Willems over gebruik van data in horeca

24 april 2020

In de derde editie van de gedrukte Horecamagazine staat op pagina 42 (22 in de PDF) een interview met Paul Willems over de inzet van data voor de benadering van  doelgroepen. Uiteraard komt de relevantie van data in en na de coronacrisis ter sprake, onder andere in de vorm van 2 tips onderaan het interview. Download Horecamagazine nr. 3 of...

Download het interview

Honeyspot en First Mate publiceren case study over vastgoedproject Holenkwartier

21 april 2020

Vorig jaar werkten First Mate en Honeyspot samen in een project voor Zeeman Vastgoed op het gebied van concept ontywikkeling voor een nieuwe stadswijk in Hoorn. De case study daarvan is nu gepubliceerd en in diverse media overgenomen, waaronder HorecaMagazine.nl , Vastgoedjournaal.nl

Download de case study

Paul Willems schrijft over het (her)kennen van gasten uit de buurt

15 april 2020

Vandaag publiceert HorecaMagazine.nl een artikel van Paul Willems over de trend van lokale producen en ingredienten én lokale gasten. En natuurlijk staat daarin ook beschreven hoe HOneyspot horecabedrijven met die trend kan helpen. Het artikel is ook beschikbaar als download. 

Download het artikel

HorecaMagazine.nl en Honeyspot publiceren over doelgroepen

6 april 2020

Vandaag start een samenwerking tussen HorecaMagazine.nl en Honeyspot om een maand lang wekelijks artikelen te publiceren. Deze artikelen gaan over het bereiken van doelgroepen en het aantrekken van klanten tijdens én na de corona-crisis. De aftrap is gegeven met de aankondiging dat Honeyspot het Delivery Direct Mail Pakket vanaf vandaag landelijk aanbiedt tegen 50% korting.

Lees het artikel op HorecaMagazine.nl

Honeyspot verlaagd de prijs voor het Delivery Direct Mail pakket met 50%

31 maart 2020

Vanavond maakt het kabinet bekend dat de beperkingen voor de horeca ten gevolge van de coronacrisis nog tot tenminste 28 april duren. Daarop heeft Honeyspot besloten haar prijzen voor het Delivery Direct Mail pakket te verlagen tot kostprijs om horecaondernemers te steunen in deze extreem lastige tijd. Het Delivery Direct Mail Pakket geeft alle informatie om binnne je bezorggebied gerichte direct mail campagnes op te zetten. Om redenen van capaciteit starten we met deze actie in Leiden en breiden we in de loop van volgende week uit tot een landelijke aanbieding.

Download de productflyer

Honeyspot Nieuwsbrief: Delivery Direct Mail Pakket: alles om nú een direct mail campagne te starten

24 maart 2020

Honeyspot verstuurt vandaag een nieuwsbrief over het Delivery Direct Mail Pakket met onder andere een verwijzing naar het persbericht bij ANP. In deze nieuwsbrief ook informatie over de catchment analyses die Honeyspot uitvoerde voor Stan&Co en de aankondiging van de vernieuwde website. 

Bekijk de nieuwsbrief

Honeyspot lanceert Delivery Direct Mail Pakket

23 maart 2020

Door de corona crisis is de horeca op slot gegaan. De enige omzet stroom die overblijft is het bezorgen van maaltijden. Speciaal voor horecaondernemers die daar nú me starten, heeft HOnyspot een Delivery Direct Mail pakket ontwikkeld. Dit akket bestaat uit een catchment analyse mét een volledige adressenlijst van het verzorgingsgebied. Deze adressenlijst kan gebrukt worden voor een direct mail campagne. 

Ga naar de productpagina

Debuut Horeca kiest voor Honeyspot

21 januari 2020

Debuut exploiteert formules zoals Stan & Co, Popocatpetl, Mama Kelly, Beers & Barrels en Olivier.
Debuut wil de komende jaren nieuwe vestigingen van bestaande formules openen. Voor de herkenbaarheid is het belangrijk dat alle vestigingen met dezelfde formule zich op een vergelijkbaar publiek richten. Om dat publiek in kaart te brengen kiest Debuut om samen te werken met Honeyspot. 

Bekijk de case

Paul Willems bij New Business Radio

30 november 2019

In het radioprogramma Let’s Talk Business gaat het uiteraard over de business, maar vooral ook over de persoonlijke visie en de ambities van de hoofdgast. Er wordt teruggeblikt, vooruitgekeken en er worden persoonlijke ervaringen gedeeld. Wat ging er goed, wat zijn leerpunten en hoe ziet de business er over 5 jaar uit.

Lees hier het hele bericht en luister het interview

Partnership met GIS Specialisten

30 november 2019

In het radioprogramma Let’s Talk Business kondigde Paul Willems het partnership met GIS Specialisten aan. GIS Specialisten en Honeyspot werken al geruime tijd samen, waarbij GIS Specialisten de delen van de productie van Honeyspot analyses op zich neemt. Het partnership is een belangrijke stap in de groei van Honeyspot.

Lees hier het hele bericht op onze media pagina

Honeyspot in Horecamagazine.nl

20 september 2019

Honeyspot staat deze maand op pagina 19 van de eerste editie van Horecamagazine.nl. Horecamagazine.nl is een publicatie van Bertens Media en verschijnt 8 keer per jaar. Het vakblad wordt verstuurd aan 15.000 horecaondernemers in Nederland en daarnaast gratis verstrekt op de twee grote horeca beurzen Gastvrij Rotterdam en BBB Maastricht. Gastvrij Rotterdam vindt plaats van 23 t/m 25 oktober. BBB Maastricht duurt van 7 t/m 9 oktober. 

Download hier Horecamagazine nr. 1

Honeyspot Nieuwsbrief: Sweetspot voor horeca en retail: wij vertellen alles over waar jouw volgende vestiging moet komen

21 augustus 2019

Honeyspot verstuurt vandaag een nieuwsbrief over de lancering van de Sweetspot analyses met onder andere een verwijzing naar het persbericht bij ANP, een case study en een link naar de product one-pager. In deze nieuwsbrief ook informatie over aangescherpte proposties voor horecafomules, franchise-organisaties en vastgoedspecialisten.

Bekijk de nieuwsbrief

Wil je alles weten over Sweetspot? Download de product one-pager

15 augustus 2019

Wil je alles weten over Hneyspot Sweetspot analyses, maar niet alles lezen? Download dan onze one-pager met de belangrijkste features en informatie. Wil je toch meer lezen, surf dan naar onze productpagina via het nieuwbericht hieronder!

Download de Sweetspot one-pager

Honeyspot introduceert Sweetspot!

12 augustus 2019

Met een Sweetspot analyse bepaal je in een zoekgebied waar je het beste je nieuwe vestiging kunt plaatsen. Daarbij houdt de analyse rekening met concurrenten en franchisenemers die er al gevestigd zijn. Deze mogelijkheden van Sweetspot maken het een uniek product op de markt. Honeyspot heeft de afgelopen zes maanden gewerkt aan de ontwikkeling van deze analyse en introduceert hem nu voor de markt van horeca- en retailformules, franchiseorganisaties en hospitality adviseurs.

Naar de productpagina

Sweetspot pilot Toastable afgerond

9 augustus 2019

Honeyspot heeft de Sweetspot pilot met Toastable afgerond. De vijfde vestiging van deze succesvolle koffie- en tostiketen moet namelijk in Leiden komen. Na de workshop die Honeyspot eind vorig jaar organiseerde kwam een duidelijk beeld naar voren van de doelgroepen die Toastable wil bedienen. Op basis van deze doelgroepen hebben we een aantal scenario’s in Leiden doorgerekend.  Omdat zowel Toastable eigenaar Bartjan Hendriksen als Honeyspot CEO Paul Willems de stad goed kennen, konden de uitkomsten direct gevalideerd worden. Nu is het voor beiden wachten tot de panden beschikbaar komen zodat Toastable zich in deze studentenstad kan vestigen.

Naar de case

Honeyspot draait pilot met locatiebepaling voor bezorgkeukens

29 april 2019

Voor een nieuwe eat-in en bezorgfomule die in de loop van 2019 een aantal vestigingen wil starten in Amsterdam, hebben we uitgerekend waar ze hun cloud kitchens (bezorgkeukens) het beste kunnen plaatsen. Deze complexe analyse berekent de meest geschikte locatie op basis van de aanwezigheid van doelgroepen in het zoekgebied. Daarbij houden we rekening met al bestaande eigen locaties én die van concurrenten. Het geannonimiseerde rapport is nu beschikbaar als download. Ga naar de case pagina voor de download!

Naar de case

Bar Kitchen Maas rapport nu beschikbaar voor download

20 april 2019

Het rapport dat we maakten voor Bar Kitchen Maas is nu beschikbaar als download. Het rapport geeft je een indruk van wat Honeyspot Location Matching voor jouw horecazaak kan betekenen. Wij geven inzicht in je omgeving en je doelgroepen, al vanaf € 150,-! Downlaod het rapport en neem contact met ons op!

Download het rapport

Strategische samenwerking First Mate en Honeyspot

21 januari 2019

First Mate Consultancy & Concepts en Honeyspot Location Matching kondigen een strategische samenwerking aan waarbinnen zij gezamenlijk de markt van horeca-, retail-, en vastgoedbranche gaan bedienen met GIS-data gedreven conceptontwikkeling en consultancy.

First Mate Consultancy is een jong bedrijf, gespecialiseerd in consultancy en conceptontwikkeling voor de horeca, leisure en retailbranche en daarmee zowel qua expertise als qua cultuur een perfecte partner voor Honeyspot. De eerste vruchten van de samenwerking zijn al geplukt in een workshop die beide bedrijven gehouden hebben ten behoeve van een grootschalige vastgoedontwikkeling in de regio Amsterdam.

Lees het hele persbericht

Honeyspot Location Matching op de Horecava

7 januari 2019

Honeyspot Location Mtaching staat op de Horecava in het Innovation LAB in Hal 6. Daar presenteren we onze adviesdiensten en lanceren we ook onze nieuwe producten die direct vanaf de website te bestellen zijn. vanaf € 150 kun je al een kaart opvragen met gedetaileerde ionformatie over de doelgroepen rondom jouw vestiging. Tijdens de Horecava hebben we kennismakingsaanbieding en bieden we dit product aan voor slechts € 49,-!

Bar Kitchen Maas kiest voor Honeyspot

20 december 2018

Bar Kitchen Maas, op de hoek van de Maasstraat en de Churchilllaan in Amsterdam, ligt een wijk met een zeer gevarieerd aanbod van bewoners in leeftijd, gezinssamenstelling en inkomen. Bovendien is er ook nog een groot aantal kleine bedrijven op loopafstand. Door het restaurant overdag sterker te profileren op de bedrijven in de buurt zou de bezetting tijdens de lunch omhopog kunnen. Bar Kitchen Maas gaat daarom Honeyspot analyses gebruiken om de lokale marketing te verbeteren. 

Bekijk de case

Honeyspot opgegeven voor Horecava Innovation Award 2019

28 oktober 2018

Honeyspot heeft zich ingeschreven voor de Horecava Innovation Award 2019 in de categorie Digital, Apps & Social Media. Dat is de categorie voor o.a. digitale toepassingen voor ondernemers binnen de horeca en foodservice, die  het ondernemen makkelijker maken en het rendement verhogen. De Horecava Innovation Award (HIA) is dé manier om innovaties onder de aandacht te brengen bij een groter publiek. Daarom is Honeyspot heel trots op deze inschrijving. Kijk het filmpje dat we daarvoor hebben gemaakt:

Fimpje: Honeyspot in één minuut

Start pilot Toastable

6 september 2018

Vandaag zijn Bartjan Hendriksen, Paul Willems en Elwyn van Zanten overeengekomen een pilot te starten. In de pilot analyseert Honeyspot het huidige bezoekersprofiel van de Toastable vestiging aan het Koningsplein in Amsterdam. OP basis daarvan matcht Honeyspot locaties in andere steden waar Toastable wil uitbreiden. Voor Honeyspot is deze pilot een heel interessante manier om het concept te valideren.

Bekijk de case