Wat is Geomarketing?

Strategisch kiezen van je doelgroep en je vestigingsplaats

Geomarketing: méér dan adverteren op basis van locatie

Geomarketing is het selecteren én bewerken van doelgroepen op basis van de locatie waar die doelgroep zich bevindt. In feite is elke vorm van marketing, waarin de locatie van de doelgroep wordt betrokken, geomarketing.

Geomarketing zorgt wordt ingezet om aanbiedingen en advertenties bij die mensen in beeld te brengen voor wie de boodschap relevant is. Daarmee worden marketingbudgetten effectiever besteedt.

Maar geomarketing gaat niet alléén over adverteren!

Geomarketing ontwikkelt zich veel breder en gaat onder andere ook over het strategisch kiezen van je doelgroep en je vestigingsplaats. Wij noemen dat Location Matching: het afstemmen van de locatie op de doelgroep. In de horeca en (kleinere) retail gebeurt dit nog weinig terwijl het juist voor deze dienstverleners heel relevant is.

Honeyspot Location Matching maakt geomarketing toegankelijk voor horeca en retail met zeer betaalbare en eenvoudig te interpreteren doelgroep analyses.

Download ons whitepaper over de toepassing van geomarketing in corona tijd!