Download ons whitepaper over de toepassing van geomarketing in corona tijd!

Wat is Geomarketing?

Strategisch kiezen van je doelgroep en je vestigingsplaats

Geomarketing: méér dan adverteren op basis van locatie

Geomarketing is het selecteren én bewerken van doelgroepen op basis van de locatie waar die doelgroep zich bevindt. In feite is elke vorm van marketing, waarin de locatie van de doelgroep wordt betrokken, geomarketing.

Geomarketing zorgt wordt ingezet om aanbiedingen en advertenties bij die mensen in beeld te brengen voor wie de boodschap relevant is. Daarmee worden marketingbudgetten effectiever besteedt.

Maar geomarketing gaat niet alléén over adverteren!

Geomarketing ontwikkelt zich veel breder en gaat onder andere ook over het strategisch kiezen van je doelgroep en je vestigingsplaats. Wij noemen dat Location Matching: het afstemmen van de locatie op de doelgroep. In de horeca en (kleinere) retail gebeurt dit nog weinig terwijl het juist voor deze dienstverleners heel relevant is.

Honeyspot Location Matching maakt geomarketing toegankelijk voor horeca en retail met zeer betaalbare en eenvoudig te interpreteren doelgroep analyses.

Download onze Whitepaper Geomarketing in Horeca en Retail

Wij geven, op basis van data, inzichten in waar doelgroepen zich bevinden. Dat noemen we geomarketing. Daarmee helpen we horeca-ondernemers, juist nu, bij het nemen van besluiten:

  • Door de 1,5 meter economie gaat er veel capaciteit verloren. Aan welke klanten wil je de overgebleven capaciteit besteden en hoe zorg je dat je die klanten bereikt? 
  • De komende tijd kunnen kapitaalkrachtige organisatie goedkoop uitbreiden. Maar in welke stad kun je het beste je volgende vestiging starten?
  • Bezorgen was de afgelopen maanden cruciaal, maar zal noodzakelijk blijven om voldoende omzet te maken. Neem je jouw marketing zelf in de hand of laat je dat over aan dure bezorgplatformen?