Deze website maakt gebruik van cookies

Deze website gebruikt cookies. Door gebruik te maken van deze website, geef je aan akkoord te zijn met het gebruik van cookies.

Sluiten
Case: Toastable 

Frisse formule wil uitbreiden naar andere steden in West Nederland. 

Download het demorapport

Toastable

Toastable maakt iedere dag tussen 9:00 en 18:00 heerlijke tosties voor je en serveert die met een lekker sapje, een stevige kop koffie of een grote kop thee. Toastable heeft momenteel vier locaties in Amsterdam, Den Haag en Utrecht en wil uitbreiden.

Honeyspot hielp ondernemer Bartjan Hendriksen met een nul-meting bij de best lopende vestiging. In de nul-meting analyseerden we de bezoekers van Toastable aan de hand van de bestelling, het tijdstip van binnenkomst en vertrek en de samenstelling van het gezelschap.

Daarna maakten we een omgevingscan en zochten we naar de kenmerken van bewoners, bedrijven en vervoersroutes. Zo leerden we welke eigenschappen de buurt moet hebben waar een Toastable het beste tot zijn recht komt.

Met deze eigenschappen hebben we een zoekprofiel gebouwd voor andere steden waar Toastable een vestiging wil opzetten. Dit zoekprofiel hebben we gebruikt voor een Sweetspot analyse van Leiden. In vijf verschillende scenario’s hebben we de beste plek geanalyseerd voor één, twee of drie vestigingen. Tevens hebben we concurrentie meegenomen in een aantal scenario’s.